ဒီေမာင္ အတြက္ က လည္း ပထမဆံုး ေလထဲ တက္ တဲ႔ အေခါက္၊ ကြ်န္ ေတာ္႔ အ တြက္ က လည္း မေလး ရွား ေက်ာင္း သားနဲ႔ ၊ မေလးရွား ေလထု ထဲ ပထမ ဆံုး အေခါက္။ ဂ်ဟိုး ဘာ ႐ူး ရဲ႕ ရာသီဥ တု နဲ႔ လဲသိပ္ အကြ်မ္း တ ၀င္ မၿဖစ္ ေသး၊ ေၿမပံု ေတြ ခ်တ္ ေတြ ဂရပ္ ေတြ က လဲ ၿပည္႕ၿပည္႕ စံုစံု မပါ လာ။ ဒီလို နဲ႔ပဲ ဂဂ်မ္းဂဂ်မ္း နဲ႔ တက္ခ် သြားပါ ေလ ေရာ။ ကြ်န္ေတာ္ သြားရ မယ္႔ ေလ႔က်င္႔ ေရး ဧရိယာ က ပူလိုင္း ဆိုတဲ႔ ေတာင္ ရဲ႕ ေတာင္ဖက္ ၊ အဲဒီ ပူလိုင္း ဆို တဲ႔ ေတာင္ ဟာ ဂ်ဟိုး ေလယဥ္ ကြင္း ရွိတဲ႔ စႏိုင္း ဆိုတဲ႔ ၿမိဳ႕နဲ႔ အေနာက္ဖက္ ကမ္း႐ုိး တန္း ေပၚ က ပြန္တီယန္ ကေခ်း ဆိုတဲ႔ ၿမိဳ႕ ၂ ၿမိဳ႕ ၾကား ထဲ မွာရွိပါ တယ္။ ဧရိယာ ရဲ႕ေတာင္ဖက္ နယ္ နမိတ္ က ေတာ႔ စင္ကာပူ နယ္စပ္ ပါ ။ အဲဒီ လို နဲ႔ ပဲ ေလက်င္႔ ခန္း နယ္ ေၿမ ကို ၁၅ မိနစ္ ေလာက္ အၾကာ မွာ ေရာက္ ခဲ႔ ပါ တယ္။
ေမာင္ အက္ထရာ႔စ္
ေရာက္ ၿပီး ေက်ာင္း သား ကို ေၿပာၿပ စရာ ေလး ေတြ ၊ လုပ္ၿပစရာ ေလး ေတြ ေၿပာၿပ လုပ္ ၿပ ေန တံုး ၊ အေရွ႕ ေတာင္ ဖက္ေလာက္ က ေန Fog လို႔ ေခၚ တဲ႔ တိမ္ ၿမဴ ခိုး ေတြ တၿဖည္းၿဖည္း လိွမ္႔ ၀င္ လာ ပါ ေတာ႔ တယ္။
ကြ်န္ ေတာ္ ရာသီဥတု အေၿခအေန ကို ေသ ခ်ာ ေလ႔ လာ ၾကည္႕ လိုက္ ေတာ႔ Fog က ေတာ္ ေတာ္ ထူပါ တယ္၊ Thick Fog ၿဖစ္ ေနပါ တယ္ ၊ ပင္လယ္ ေရမ်က္ ႏွာ ေပၚမွာ ၿဖစ္ ထြန္း လာၿပီး ေလေၾကာင္း သင္႔ ရာအရပ္ ကို ေမ်ာ ၀င္လာ တာ ၿဖစ္ပါ တယ္။ Advection Fog လို႔ လဲ ေခၚပါ တယ္။ တခ်ိန္ တည္း မွာ ပဲ ကြ်န္ ေတာ္႔ ေၿမာက္ ဖက္မွာ ရွိေန တဲ႔ ေပ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ ၿမင္႔ တဲ႔ ေတာင္ ၾကီး ကို လဲ တၿဖည္းၿဖည္း နဲ႔ မ ၿမင္ ရ ေတာ႔ ပါ ဘူး၊ သူ႔ ကို လဲ Up-slope Fog ေတြက တၿဖည္းၿဖည္း ဖံုး သြား ပါ ေတာ႔ တယ္ ၊ ကြ်န္ ေတာ္႔ ကို ထိန္း ခိုင္း ထား တဲ႔ အၿမင္႔ ေပ က လဲ ေပ ၂၀၀၀ ထက္ ေက်ာ္ လို႔ မရ ပါဘူး ၊ ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ ေတာ္ ပ်ံ ေနတဲ႔ ဖလိုက္ က VFR လို႔ ေခၚတဲ႔ မ်က္ ၿမင္ ပ်ံရ တဲ႔ ဖလိုက္ပါ ။ IFR လို႔ ေခၚတဲ႔ ခ်ိန္ ခြက္ နဲ႔ ပ်ံ တဲ႔ ဖလိုက္ မဟုတ္ပါ ဘူး၊ ဒါ ေပမဲ႔ စင္ကာပူ နိုင္ငံ ၾကီး တခု လံုး နဲ႔ မေလးရွား နဲ႔ စင္ကာ ပူ ကို ဆက္ သြယ္ ထား တဲ႔ စကင္း လင္႔ခ္ လို႔ ေခၚ တဲ႔ တံတား ၾကီး တစ္စင္း လံုး ကို ေကာင္း ေကာင္း ၿမင္ေန ရပါ ေသး တယ္၊ ေတာင္ ကို မၿမင္ ရ ေတာ႔ တဲ႔ အတြက္ ပို စိတ္ ခ် ရ ေအာင္ ေတာင္ ဖက္ ၊ စင္ကာပူ ဖက္ ကို နဲနဲ တိုး ၿပီး ေန လိုက္ ပါ တယ္ ။
ေနာက္ၿပီး ေၿမၿပင္ က ေရဒီ ယို ကိုလွမ္း က်ဴးမ္း လုပ္ ၿပီး ၿပန္ ဖို႔ လုပ္ လိုက္ ပါ တယ္ ၊ ဒါ ေပမဲ႔ အဲ ဒီ VOR လို႔ ေခၚ တဲ႔ စက္ ကို က်ဴးမ္း လုပ္ ဖို႔ ေလ လွိဳင္း ႏွံဳး ကို လဲ ေသခ်ာ မသိပါ ဘူး၊ အဲ ဒါ က လဲ သူ႔ သက္ ဆိုင္ ရာ ခ်တ္ ကို ကိုင္ ၿပီး လုပ္ ရ တာ ပါ၊ ေနာက္ ၿပီး အဲ ဒီ နား မွာ ကို အဲဒီ VOR လို႔ ေခၚ တဲ႔ ေရ ဒီ ယို စေတ ရွင္ ေတြ က အ မ်ား ၾကီးပါ။ တစ္ခု နဲ႔ တစ္ခု လဲ အရမ္း ကပ္ ပါ တယ္။ စင္ကာပူ မွာ တင္ ၆ ခု ေလာက္ ရွိၿပီး ဂ်ဟိုးဘာ႐ူး မွာ လဲ ၄ ခု ေလာက္ ရွိပါ တယ္။ မွား သြား လို႔ မရ ပါ ဘူး။ ကြ်န္ ေတာ္႔ မွတ္စု စာ အုပ္ မွာပဲ ၿမန္ ၿမန္ ရွာ ေန လိုက္ ပါ တယ္ ။ ေလယာ ဥ္ က လဲ ကိုင္ ထား ရ ပါ ေသး တယ္၊ ေက်ာင္း သား ကို လဲ ဘာမွ အကူ အညီ ေတာင္း လို႔ မရ ေသး ပါဘူး။ သူ အတြက္ က လဲ အူေၾကာင္ ေၾကာင္ နဲ႔ ၊ ပထမ ဆံုး အေခါက္ ကိုး ။ လိွဳင္း ႏွံဳး ေတြ႔ ေတာ႔ အဲ ဒါ ကို က်ဴးမ္ လုပ္ လိုက္ ပါ တယ္။ တကယ္ ဆို အဲဒီ ဖရီကြင္စီ ကို Set ၿပီး ၿပီ ဆို တာ နဲ႔ မွန္ ရဲ႕ လား ၊ ေသခ်ာ ရဲ႕ လား ဆိုၿပီး ေတာ႔ အဲဒီ ေရဒီယို စေတရွင္ က လႊင္႔ ထုက္ ေန တဲ႔ ေမာစ္ ကုတ္ ေလး ကို နား ေထာင္ ရ ပါ တယ္ ။ ဂ်ဟိုးဘာ႐ူး အ တြက္ ေတာ႔ VJR ဆို တာ ေလး ကို ေမာစ္ ကုတ္ ေလး နဲ႔ " ဒစ္ ဒစ္ ဒါ ဒါ " နဲ႔ လႊင္႔ ေပး ေန ပါ တယ္ ။ ကြ်န္ ေတာ္ က လဲ အဲ ဒါ ေတြ အလြတ္ မရ ေတာ႔ ပါ ဘူး။ ၾကည္႕စရာ ခ်တ္ လဲ မပါ ပါ ဘူး။ အဲဒီ ေတာ႔ စစ္ မေန ေတာ႔ ပါ ဘူး ၊ မွန္ မွာပါ ဆို ၿပီး ထား လိုက္ ပါ တယ္။
အဲလို ႐ွဳပ္ ေန တံုး ဂ်ဟိုး တာ ၀ါ က ကြ်န္ ေတာ္႔ ကို လွမ္း ေခၚ ပါ တယ္။ ကိုယ္႔ ေန ရာ မွာ ကို ေန ေန ရဲ႕ လား လို႔ လွမ္း ေမး ပါ တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္ က လဲ ထိန္း ရ မဲ႔ ေန ရာ Assigned Area မွာ ေန ေန ေၾကာင္း ၿပန္ ေၿဖ လိုက္ ပါ တယ္။ ေနာက္ၿပီး သူ က စင္ကာပူ တန္ငါ႔ ေလ တပ္ က လွမ္း ေခၚ ေန ေၾကာင္း ဆက္သြယ္ မွဳ ယူ လိုက္ ပါ အံုး လို႔ လွမ္း ေၿပာပါ တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္ လဲ စိတ္ ပူ သြား ပါ တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္႔ ေန ရာ လဲ ၿပန္ စစ္ လိုက္ ပါ တယ္၊ ဟုတ္ပါ တယ္ ကြ်န္ ေတာ္ မ မွား ပါ ဘူး ။ စကင္းလင္႔ ခ္ ဆို တာ ၾကီး ကိုး က ကြ်န္ ေတာ္႔ ေတာင္ ဖက္ မွာပါ ။ ၿပိး ေတာ႔ သူ တို႔ ေၿပာ တဲ႔ စင္ကာ ပူ တန္ငါ႔ ေလ တပ္ က တာ ၀ါ ကို လွမ္း ေခၚ လိုက္ ပါ တယ္။ တန္ ငါ႔ တာ ၀ါ နဲ႔ အဆက္ အသြယ္ ရ ေတာ႔ VFR ဖလိုက္ ကို ထိန္း လို႔ ရ ရဲ႕ လား လို႔ ေမး ပါ တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္ က လည္း ရ ေၾကာင္း နဲ႔ ေနာက္ ၅ မိနစ္ ၾက ရင္ ၿပန္ ေတာ႔ မွာ ၿဖစ္ ေၾကာင္း ၿပန္ ေၿဖ လိုက္ ပါ တယ္။ ေသခ်ာ ပါ တယ္ သူ တို႔ ေရ ဒါ နဲ႔ ၾကည္႕ ေနၿပီး ကြ်န္ ေတာ္ က လည္း သူ တို႔ ဖက္ ကို တိုး တိုး လာ လို႔ လွမ္း ဆက္ သြယ္ တာပါ။ ၿပီး ေတာ႔ လက္ ရွိ သူ တို႔ ေရဒါ မွာ ၿမင္ ေန ရ တဲ႔ Weather အေၿခ အ ေန ရယ္ ။ ကြ်န္ ေတာ္႔ ေခါင္း ေပၚ မွာ ရွိ ေန တဲ႔ ( ကြ်န္ ေတာ္႔ ထက္ ၿမင္႔ တဲ႔ ေန ရာမွာ ရွိ ေန တဲ႔ ) သူ တို႔ ေလတပ္ ေလ ယာဥ္ ေတြ ရဲ႕ အခ်က္ အလက္ ေတြ ေပး ၿပီး ဂ်ဟိုး ကို ၿပန္ ဆက္ သြယ္ ခိုင္း လိုက္ပါ တယ္။
ကြ်န္ ေတာ္႔ ေက်ာင္း သား ေလး ေတြ
ၿပီး ေတာ႕ ကြ်န္ ေတာ္ လည္း စမ္း တ၀ါး၀ါး နဲ႔ တိမ္ ၿပင္ ၾကီး ရဲ႕ အေပၚ ကေန VOR ေလး အား ကိုး ၿပီး ၿပန္ လာ လိုက္ ပါ တယ္။ ကြင္း ဆင္း ေတာ႕ လဲ ခ်ိန္ ခြက္ အား ကိုး နဲ႔ တိမ္ ကို ေဖါက္ ၿပီး စမ္း တ၀ါး၀ါး နဲ႔ ဆင္း လာ လိုက္ ပါ တယ္ ။ ေပ ၂၀၀ ေလာက္ ေရာက္ မွ ေရွ႕ မွာ ဂ်ဟိုးဘာရူး ကြင္း ၾကီး ကို ဘြား က နဲ ၿမင္ လိုက္ ရ ပါ တယ္။ အဲ ဒီ ၾက မွ ကြ်န္ ေတာ္ လဲ တပည္႕ ေက်ာ္ ကို ၿပံဳး ၿပ လိုပ္ ပါ တယ္။ သူ လဲ ၿပန္ ၿပံဳး ၿပ ပါ တယ္ ။ ေတာက္ ေလ်ာက္ ကြ်န္ ေတာ္ က ေလ ယာဥ္ကို ကိုင္ လိုက္ ၊ စာ အုပ္ ေတြ ရွာ လိုက္ ၊ ေရဒီ ယို ဖရီ ကြင္ ဆီ ေတြ ေၿပာင္း လိုက္ ၊ VOR စက္ ကို ကိုင္ လိုက္ ၊ ဂ် ဟိုး ကို ေရ ဒီ ယို ေၿပာ လိုက္ ၊ စင္ ကာ ပူ ကို ေၿပာ လိုက္ ၊ ဂ်ဟိုး ကို ၿပန္ ေၿပာ လိုက္ လုပ္ ေန တာ ကို ဒီ ေမာင္ ေငါင္ ေငါင္ ေလး ၾကည္႕ ေန ရွာ တာ ပါ ။ ဖလိုက္ ၿပီး သြား မွ ေမး ၾကည္႕ လိုက္ ပါ တယ္။
" မင္းငါ နဲ႔ ဖမ္ေမးလ္ ဖလိုက္ တက္ ရ တာ ေပ်ာ္ရဲ႕ လား ကြ "
" ပ်ံသန္း ေရး ဆို တာ မိုက္ တယ္ ေနာ္ ၊ ကြ်န္ ေတာ္ ကပၸတိန္ နဲ႔ လိုက္ စီး ရ တာ ေတာ္ ေတာ္ ေပ်ာ္ ပါ တယ္"
လို႔ ေၿဖ ရွာပါ တယ္ ။
ေလယဥ္မွဴးရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္ကို အားေပးဖို႔ ေစာင့္ေနပါတယ္။ ေလယဥ္ေပၚတက္တိုင္း မ်ားျပားလြန္းလွတဲ့ ခလုပ္ေတြကို အျမဲ သတိထားၾကည့္မိၿပီး အရမ္းလည္း စိတ္ဝင္စားပါတယ္။
ReplyDeleteအားလုံး အဆင္ေျပပါေစလို႔။
ေလးစားပါတယ္ရွင္...ေျမျပင္ေပၚမွာေမာင္းတဲ့ကားေတာင္..ေျဖာင့္ေအာင္မေမာင္းတတ္ေတာ့...ဖတ္ရတာအသည္းေအးလိုက္တာ
ReplyDelete