Wednesday, February 9, 2011

တရီမာ ကာ ေဆ နဲ႔ ခါမီ ကာ ေဆ

            ဂ်ဟိုး ဘာ႐ူး ကြင္း ကို ၁၆၀ ဒီကရီ လမ္း ေၾကာင္း မွ ဆင္းသက္ ရန္ ခ်ဥ္းကပ္ ေန စဥ္


 ေရးမွာ က ေတာ႔ ကြ်န္ ေတာ႔  ပ်ံ သန္း ေရး အေတြ႔ အၾကံဳ ပါ ပဲ။ ဒါ ေပမဲ႔ ေခါင္း စဥ္ အရ တရီမာ ကာေဆ နဲ႔ ကာမီ ကာ ေဆ ကို အနည္း ငယ္ ရွင္း ၿပပါ ရ ေစ။

တရီမာ ကာ ေဆ ..(Tremakase)   ဆိုတာ က ေတာ႔ မေလးရွား ဘာသာ စကား နဲ႔ ေက်းဇူး တင္ ပါ တယ္ လို႔ ေၿပာ တာပါ။ သူ တို႔ အခ်င္း ေၿပာ ရင္ ေတာ႔  ကာေဆ ဟန္ .. ဆို ၿပီး ေၿပာ ေလ႔ ရွိပါ တယ္။ ဟန္ ဆိုတာ က ေတာ႔ ေနာ္  လို႔ ပဲ အဓိပၸါယ္ ရပါ တယ္.။ ေက်းဇူး ပါ ေနာ္ .. လို႔ အဓိပၸါယ္ ရ မယ္ ထင္ပါ တယ္။

ခါမီ ကာ ေဇ ..(Kamikaze)  ဆို တာ က ေတာ႔ ဂ်ပန္ စကား ပါ။ မူ ရင္း အဓိပၸါယ္ ကေတာ႔ ေလနတ္ သား လို႔ အဓိပၸါယ္ ရ ပါ တယ္။ ဒါ ေပမဲ႔ ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ အတြင္း တံုး က ဂ်ပန္ ေတြ ရဲ႕  အေသခံ တိုက္ တဲ႔ ေလ တပ္ ဖြဲ႔ ကို ကာမီ ကာ ေဆ တပ္ ဖြဲ႔ လို႔ အမည္ ေပး ခဲ႔ ပါတယ္။  ေလ ယာဥ္ မွာ ဗံုး ေတြ အၿပည္႕ တပ္ ဆင္ ၿပီး ရန္သူ႔ ေလ ယာဥ္ တင္ သေဘၤာ ေတြ၊  တိုက္ သေဘၤာ ေတြ ကို တည္႕ တည္႕ ၀င္ တိုက္ ၿပီး ဖ်က္ဆီး ႏွစ္ၿမွပ္ၾက  တဲ႔ စစ္ဆင္ ေရး နည္း ဗ်ဴ ဟာ တစ္ မ်ိဳး ပါ။ တနည္းအား ၿဖင္႔ အေသခံ လူ သား ဗံုး ပါဘဲ။ ကြ်န္ ေတာ္ တို႔ ကိုယ္ ပိုင္ အၿမင္ အ ရ ေကာ ဘာသာ တရား ရဲ႕ အဆံုး အမ အရ ေကာ ဘယ္ လို မွ စဥ္း စား လို႔ မရ တဲ႔ နည္းဗ်ဴ ဟာ ပါ ဘဲ။ ဂ်ပန္ ေတြ ရဲ႕ ( အဲဒီ တံုး က) အၿမင္ အရ ေတာ႔ သူတို႔ ဟာ ေန နတ္ သား က ဆင္း သက္ လာ တဲ႔ ၿမင္႔ ၿမတ္ တဲ႔ လူ မ်ိဳး ၿဖစ္ တယ္၊ ကာမီ ကာ ေဇ နည္း နဲ႔ အေသခံ တိုက္ ၿပီး ရင္ ဂ်ပန္ ေနမ်ိဳး ႏြယ္ အၿဖစ္ပဲ လူ ၿပန္ ၿဖစ္ မယ္ ဆိုၿပီး ယံု ၾကည္ ၾက ပါ တယ္။ ၁၉၀၅ ခုႏွစ္ က ႐ုရွ ဂ်ပန္ ေရ ေၾကင္း စစ္ ပြဲ ၿဖစ္ တံုး က လဲ ေရ ေၾကာင္း နည္းပညာ ေကာ လက္ နက္ ေကာ သာ ေန တဲ႔ ႐ုရွ ကို ဂ်ပန္ ဟာ မနဲ တိုက္ ေန ရ ပါ တယ္ ၊ ႐ွဴံး မလိုလို လဲ ၿဖစ္ ေနပါ တယ္။  ဒါေပ မဲ႔ အဲဒီ အခ်ိန္ မွာပဲ ေလ ကို အစိုး ရ တဲ႔ နတ္ မင္း ဟာ သူမိတ္ ေဆြ ေန နတ္ မင္း ၾကီး ရဲ႕ သား ေတြ ကို ၿပန္ ႏိုင္ ေအာင္ လို႔ မုန္ တိုင္း ငယ္ အၿဖစ္ နဲ႔ ရု ရွ စစ္ သ ေဘၤာ ေတြ ကို ၿမွပ္ ၿပစ္ ဖူး တယ္ လို႔ အယူ လဲ ရွိ ပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင္႔ လဲ ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ အတြင္း တံုး က အေမရိ ကန္ ေရ တပ္ ကို ဘယ္ လို မွ ယွဥ္ လို႔ မ ရ ဘဲ ႐ွဴံး မလို လို ၿဖစ္ ေနတဲ႔ အခ်ိန္ မွာ ဒီ ဗ်ဴ ဟာ ကို ခ် သံုး ခဲ႔ တာ ၿဖစ္ပါ တယ္။ ကာမီ ကာ ေဆ တိုက္ ေလ ယာဥ္ ေတြ ကို ေမာင္း တဲ႔ ေလသူ ရဲ ေတြ ကို ေတာ႔  ကာမီကာ ေဆ ပိုင္း ေလာ႔  လို႔ ေခၚပါ တယ္။ ( ဒါေပမဲ႔ လဲ ဒုတိယ ကမာၻ စစ္ မွာ ဂ်ပန္ စစ္ ႐ွံဴး ခဲ႔ ပါ တယ္)။

   ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ အတြင္း ဂ်ပန္ ကာမီကာေဆ ပိုင္း ေလာ႔ မ်ား ( ၀ီကီ ပီးဒီးယား မွဓါတ္ ပံု)

ဒီ နည္း ေတြ ဟာ ေဟာင္း ႏြမ္း သြား ၿပီ၊ ေခတ္ မ မွီ ေတာ႔ ဘူး၊ ယေန႔ ေခတ္ နဲ႔ ေတာ႔ ဘယ္လို မွ မ အပ္စပ္ ေတာ႔ ဘူး လို႔ လူ ေတြ အထင္ ရွိ ေန တဲ႔ အခ်ိန္ မွာပဲ ၊ ဗ်ံဴး ဆို ၿပန္ ေပၚ လာ ခဲ႔ ၿပန္ ပါ တယ္။ ၂၀၀၁ စက္တင္ ဘာ လ မွာ ၿဖစ္ ခဲ႔ တဲ႔  ေ၀ါထရိတ္ စင္ တာ တိုက္ ခိုက္ မွဳ ပါ ပဲ။ အာရပ္ ကမၻာ က အစြန္း ေရာက္ သမား ေတြ က အ ေမရိကား အပါ အ၀င္ အေနာက္ အုပ္စု ၀င္ နိဳင္ငံ ေတြ နဲ႔ နိဳင္ငံ သား ေတြ ကို အေသ ခံ နည္း ေတြ သံုး ၿပီး တိုက္ ခိုက္ လာၾက တာပါ ဘဲ။ ေခတ္ သစ္ ခါမီ ကာ ေဆ ပါ ပဲ။ ဒီလို လုပ္ တာ ၿမင္႔ ၿမတ္ တယ္ ဆို တဲ႔ အယူ ၀ါ ဒ တစ္ခု ရွိ လို႔ ၿဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။

ဒါက ေတာ႔ တရီမာ ကာ ေဆ နဲ႔ ကာမီ ကာ ေဆ ကို အနည္း ငယ္ ရွင္း ၿပ ခဲ႔ တာပါ။ ကြ်န္ ေတာ္႔ အလုပ္ လုပ္ ေန တဲ႔ ေက်ာင္း မွာ အာရပ္ ေက်ာင္း သား ေတြ လဲ အေတာ္ မ်ား မ်ား ရွိ ပါ တယ္။ တခ်ိန္ တံုး က ေတာ႔ ဒီ ေမာင္ ေတြ ဟာ အေမရိကား တို႔ ကေန ဒါ တို႔ အဂၤလန္ တို႔  ၾသစေၾတး လီးယား တို႔  နယူးဇီ လန္ တို႔ လို ႏိုင္ငံ မ်ိဳး ေတြ မွာ တက္ ၾက ပါ တယ္။ အဲ လို နိဳင္ငံ ေတြ က လိုင္ စင္ ရ ၿပီး ရင္ အ ေရွ႕ အ လည္ ပိုင္း နိဳင္ငံ ေတြ မွာ အ လုပ္ ရ ဘို႔ လြယ္ ပါ တယ္။ အမ်ား လက္ ခံ ထား တဲ႔ စံနစ္ ေတြ ကို တညီ တညြတ္ တည္း သံုး ၾက တာ ေၾကာင္႔ မို႔ လို႔ ပါ။ လိုင္စင္ ကြန္ ဗါ႔ လုပ္ လို႔ လြယ္ တယ္ ေပါ႔။ ေက်ာင္း ဖြင္႔ စား တဲ႔ နိဳင္ ငံ ေတြ အ ေန နဲ႔ လည္း စီးပြာ ေရး တြက္ ေၿခ ကိုက္ ပါ တယ္။ အလုပ္ အ ကိုင္ ေတြ ရ ေစ တယ္ ေပါ႔ ။ အဲ လို နဲ႔ ၂ ဦး ၂ ဖက္ အဆင္ ေၿပ ေန ၾက ပါ တယ္။

အဲ .. အဲ ဒီ အခ်ိန္ မွာ ပဲ  အား လံုး သိ ၾက တဲ႔ အ တိုင္း  11/9   အၿဖစ္ အၿပက္ ၾကီး ေပၚ လာ ခဲ႔ ပါ တယ္။ခရီး သယ္ တင္ ေလယာဥ္ ၾကီး ေတြ ကို ၿပန္ ေပး ဆြဲ ၿပီး ေ၀ါ ထရိတ္ စင္ တာ ကို အေသခံ ၀င္ တိုက္ ၾက တဲ႔ လုပ္ ရပ္ ပါ။ စုစု ေပါင္း ၄ စီး ကိုတၿပိဳင္ တည္း  ၿပန္ ေပး ဆြဲ ခဲ႔ ပါ တယ္။ မူ လ သူတို႔ ရဲ႕ အစီ အစဥ္ က ၊ ၂ စီး နဲ႔ ေ၀ါ ထရိတ္ စင္ တာ ကို တိုက္ မယ္။ ေနာက္ ၂ စီး က ပင္တဂြန္  လို႔ ေခၚ တဲ႔ အေမ ရိ ကန္ စစ္ ႐ုံး ခ်ဳပ္ ကို တိုက္ ဖို႔ ၿဖစ္ပါ တယ္၊ ပင္တဂြန္ ကို တိုက္ ဖို႔ သြား တဲ႔  ၂ စီး အ နက္ တစ္ စီး က ၿပန္ေပး ကိစၥ မေအာင္ၿမင္ ပါ ဘူး။ ေလယာဥ္ ထဲ မွာ ပဲ ႐ုန္းရင္း ဆံ ခတ္ ၿဖစ္ ၿပီး လမ္း ခု လတ္ မွာ တင္ ပ်က္ က် သြားပါ တယ္။ ဒီကိစၥ အၿပီး မွာ အေမရိ ကန္ အပါ အ၀င္ အ ေနာက္ နိဳင္ငံ ေတြ ဟာ လံုၿခံဳ ေရး ကို အထူး ဂ ႐ုၿပဳ လာ ခဲ႔ ပါ တယ္။ အထူး သၿဖင္႔ အေမရိ ကန္ နိဳင္ငံ မွာ အမိေၿမ ကာ ကြယ္ ေရး ဌာ န ဆို ၿပီး ဌာန ၾကီး တခု အသစ္ ဖြဲ႔ စည္း ၿပီး လံု ၿခံဳ ေရး ကိစၥ ေတြ ကို တင္းတင္း ၾကပ္ၾကပ္ ကိုင္ တြယ္ ပါ ေတာ႔ တယ္။ ပို ဆိုး တဲ႔ ၿဖစ္ စဥ္ တခု က ေတာ႔ အဲဒီ အေသ ခံ ေလယဥ္ ေမာင္း သမား ေတြ ဟာ ၊ ဒီ လုပ္ ရပ္ ကို လုပ္ ဖို႔ အ တြက္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ ထဲ က ပ်ံ သန္း ေရး ေက်ာင္း တစ္ခု မွာ ေလယာဥ္ ေမာင္း သင္ တန္း တက္ သြား ခဲ႔ လို႔ ပါ ပဲ။ ဒီလို နဲ႔ ပဲ အထူး တင္းၾကပ္ လိုက္ တဲ႔ ဥပေဒ အ သစ္ ေတြ အ ရ အေမရိ ကန္ နိဳင္ငံ ထဲ က ေလ ယာဥ္ ေမာင္း သင္ တဲ႔ ေၾကာင္း ေတြ ကို လြယ္လြယ္ ကူကူ သြား တက္ လို႔ မရ ေတာ႔ တာ ပါ ပဲ။

အထူးသၿဖင္႔ ပိတ္ပင္ ခံ ရ တာ က အေရွ႕ အလည္ ပိုင္း က အာရပ္ မူဆလင္ ေတြ ပါ။ အေမရိ ကန္ တင္ မက ပါ ဘူး ၊ ကေနဒါ ၊ ေအာ္ဇီ ၊ အဂၤလန္ ၊ အိုင္ယာလန္ နဲ႔ နယူးဇီ လန္ ေတြ ကို ပါ ေလ ယာဥ္ ေမာင္း သင္ တန္း တက္ ဖို႔ ရာ ခက္ သြားပါ တယ္။ ဒီမွာ တင္ တစ္စခန္း ထ လာ တာက မေလးရွား ပါ။ ဒီ ၿပသနာ ေတြ မၿဖစ္ ခင္ က မေလးရွား  မွာ ေလယာဥ္ ေမာင္း သင္ ေက်ာင္း ၂ ေက်ာင္း ၃ ေက်ာင္း ေလာက္ပဲ ရွိပါ တယ္။ အေနာက္ ကမၻာ မွာ ဒါေတြ ၿဖစ္ ေနၿပီ လို႔ ၾကား တာ နဲ႔ တင္ ကို ဒီ ေစ်းကြက္ ကို အပိုင္ အုပ္ ဖို႔ ၾကိဳး စား ေတာ႔ တာပါ ပဲ။ပ်ံ သန္း ေရး ေက်ာင္း ၆ ေက်ာင္း ၇ ေက်ာင္း ေလာက္ခ်က္ ခ်င္း ကို ေပၚ ခ် လာ ပါ တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္ လုပ္ ေန တဲ႔ ေက်ာင္း က လည္း ထို နည္း ႏွယ္ ပါ။

                                  ယီမင္ က အာရပ္ ေက်ာင္းသား  ေမာင္ ဟိုင္ဒါ

အဲ .... ဒီလို နဲ႔ ကြ်န္ ေတာ္ တို႔ နဲ႔ အာရပ္ ေက်ာင္း သား ေတြ စေတြ႔ ခဲ႔ တယ္ ဆိုၾက ပါ ဆို႔။ ပထမ ကြ်န္ ေတာ္ ကိုင္ ေန တဲ႔ ေက်ာင္း သား ၉ ေယာက္ ထဲ မွာ အာရပ္ တစ္ ေယာက္ ပဲ ပါ ပါ တယ္ ။ အပတ္ စဥ္  ( မေလးရွား- ၄) လို႔ ေခၚ ပါ တယ္။ တစ္ရက္ ေတာ႔ ပ်ံ သန္း ေရး နည္းၿပ ခ်ဳပ္ လုပ္ ေန တဲ႔  စင္ကာပူ ရီယန္  ေလယာဥ္ မွဴး က ကြ်န္ ေတာ္႔ ကို ေခၚ ပါ တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္႔ ကို ေက်ာင္း သား အ သစ္ တစ္ ေယာက္ ထပ္ အပ္ ဖို႔ ပါ။ ေက်ာင္း သား နာမည္ က ေတာ႔  ေမာင္ ဟိုင္ဒါ  လို႔ ေခၚ ပါ တယ္။ ဒီ ကိစၥ ဟာ တကယ္ ေတာ႔ မထူးဆန္း  ပါ ဘူး ။သူ က အပတ္ စဥ္ ၂  က လို႔ ဆို ပါ တယ္။ ဒါေပ မဲ႔ ထူး ၿခား တာ က ဒီ ေမာင္ ဟာ ပ်ံသန္း ခ်ိန္ နာရီ  ဇီးရုိး ပဲ ရွိပါ ေသး တယ္။ တစ္ ေခါက္ မွ ေလ ထဲ မ တက္ ရ ေသး ပါ ဘူး။ သူနဲ႔ အတူ တူ ေမာင္ ေတြ ဟာ နာရီ ၇၀ - ၈၀ ၿဖစ္ ေနၾက ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကြ်န္ ေတာ္ ဟာ နည္းၿပခ်ဳပ္ ကို ေမးခြန္း ၿပန္ ထုတ္ ရ ပါ ေတာ႔ တယ္။ နည္း ၿပ ခ်ဳပ္  ၿပန္ေၿဖ တာ ကေတာ႔--- ဒိီ ေမာင္ အ တြက္ လည္း က်န္ တဲ႔ အပတ္ စဥ္ တူ ခ်င္း ေတြ နည္း တူ ေက်ာင္း သား လိုင္ စင္  SPL  ေလ်ာက္ ခဲ႔ ပါ တယ္ ၊ လြန္ခဲ႔ တဲ႔ ၈ လ ေလာက္ ကတည္း က ပါဘဲ ၊ ဒါေပမဲ႔ ဒီ ေမာင္ လိုင္ စင္ မ ရ ခဲ႔ ပါ ဘူး။ DCA  ကို ဆက္ စံုစမ္း ၾကည္႕ ေတာ႔ သူ႔ အ တြက္ Security Clearance Letter  မရ ေသး လို႔  လို႔ ဆို ပါ တယ္၊ ဒါနဲ႔  ၿပည္ထဲ ေရး ကို ဆက္ စံု စမ္း ၾကည္႕ ေတာ႔ က်န္ တဲ႔ ေမာင္ ေတြ ေတာ႔ Clear  ေပးၿပီး ၿပီ ဒီ ေမာင္ အတြက္ က ေတာ႔ ေနာက္ ေၾကာင္း ရာ ဇ ၀င္ စံု စမ္း ေန တုန္း လို႔ ေၿဖပါ တယ္။ ဒီ ေမာင္ ေန တာ က  ယီမင္  နိဳင္ငံ ေၿမာက္ ပိုင္း ၿဖစ္ၿပီး ေတာ႔ ၊ အဲဒီ ေန ရာ ဟာ လည္း အၾကမ္း ဖက္ သမား အခ်ိဳ႕ နဲ႔ ဆက္ စပ္ တဲ႔ ေန ရာ ၿဖစ္ လို႔ ပို ပို သာသာ ေလး စစ္ ေဆး ေန ပါ တယ္ တဲ႔။ ဒါ ေၾကာင္႔ ဒီ ေမာင္ ဟာ သူ မ်ား ထက္ ၈ လ ေလာက္ ေနာက္ က် ၿပီး မွ လိုင္ စင္ ရ ခဲ႔ ပါ သတဲ႔။ ဒါ နဲ႔ ပဲ   Security Clear   ေနာက္ က် တဲ႔ အဲ ဒိ အာရပ္ ေက်ာင္း သား ဟာ ကြ်န္ ေတာ္႔ တ ပည္႔ ၿဖစ္ လာ ခဲ႔ ပါ ၿပီ။ ( နဲနဲ ရွည္ သြား လို႔ ၂ ပိုင္း ခြဲ ခြင္႔ ၿပဳ ၾက ပါ အံုး ဗ်ာ )

2 comments:

  1. အားေပးတယ္ေနာ္..မအားတဲ့ၾကားကျဖစ္ေျမာက္ေအာင္..ရွယ္ေပးတဲ့စိတ္ဓာတ္ကိုေလးစားပါတယ္..အခ်ိန္အရလို႔တပုဒ္ဆီဘဲ...ဖတ္သြားတယ္ေနာ္..
    ျပန္၀င္လာခဲ့အံဳးမယ္

    ReplyDelete
  2. ကြ်န္ေတာ္လည္းစိတ္၀င္စာတယ္ဗ်ာ အားေပးတယ္ အစ္ကို အားလည္းအားက်ပါတယ္

    ReplyDelete