Friday, February 4, 2011

လိုင္ စင္ ေတြ ........

မ ေလး ရွား မွာနည္းၿပ ေလယဥ္ မွဴး အၿဖစ္  ... လုပ္ မယ္ ဆို ၿပီး ထြက္  လာ ေတာ႔ ... နံပါတ္ တစ္ အလုပ္ က လိုင္ စင္ ကို ကြန္ ဗါ႔ တ္ လုပ္ ဖို႔ လို ပါ တယ္ ... လိုင္စဥ္ ကြန္ ဗါ႔ တ္အ ေၾကာင္း မ စ ခင္ ...... လိုင္စင္ အ ေၾကာင္း ေလး ေတြ ..အနည္း ငယ္ ေၿပာ ပါ ရ ေစ ..ေလ ယဥ္ ေမာင္း လိုင္ စင္ ေတြ ကို ..အစဥ္ လိုက္ ေၿပာ ၿပ ရ ရင္ ..
၁) ေက်ာင္းသား လိုင္စင္ .. ( Student Pilot License )  အတို ေၿပာ ရင္ .. SPL .. ေပါ႔ ..
၂) ကိုယ္ပိုင္ ေလယဥ္ ေမာင္း လိုင္ စင္ .. ( Private Pilot License ) .. PPL ေပါ႔ ...
၃) စီးပြား ေရး အလို႔ ငွာ ေမာင္း ႏွင္ ခြင္႔ ရွိ တဲ႔ လိုင္ စင္ ( Commercial Pilot License ) CPL .. ေပါ႔ ..
၄) အဲလိုင္း ေလယဥ္ ၾကီး ေတြ မွာ .. ကပၸတိန္ အ ၿဖစ္ ေမာင္း ခြင္႔ ရွိ တဲ႔ လိုင္ စင္ ( Airline Transport Pilot License)... ATPL ... ေပါ႔ ...
အဲ ဒီ ေတာ႔ ... ေလယာဥ္ မွဴး ၿဖစ္ လို သူ ေတြ က အဲ ဒီ အ တိုင္း အစဥ္ လိုက္ တက္ သြား ဖို႔ လို ပါ တယ္ ...

မေလး ရွား အေန နဲ႔ ပဲ ဥပမာ ေပး ပါ မယ္ .... ေက်ာင္း သား တစ္ ေယာက္ ဟာ .. သူ တို႔ အ ေခၚ ..Form 4 .. ေအာင္ ၿပီ ဆို တာ နဲ႔ .. တက္ ခြင္႔ ရွိပါ ၿပီ ... Form 4 ဆို တာ က အ ၾကမ္း ဖ်င္း  ၁၂ တန္း ေလာက္ ရွိ ပါ တယ္ ..တကၠသိုလ္ ၀င္ တန္း ေပါ႔ .... ၿမန္မာ နိုင္ငံ က တကၠသိုလ္ ၀င္ တန္း က သူငယ္တန္း ၁ ႏွစ္ ထဲ႔ ေပါင္း ရင္ ... ၁၁ တန္း တက္ ရ တဲ႔ သ ေဘာ မိ်ဳး ေပါ႔ ...အ ရင္ တံုး က ေတာ႔ .. သူငယ္တန္း ေလး .. သူ ငယ္ တန္းၾကီး .. ၂ ႏွစ္ ပါ ေတာ႔ ... ၁၂ တန္း တက္ ရ တဲ႔ သ ေဘာ မ်ိဳး လဲ ရွိ ခဲ႔ ဘူး ပါ တယ္ .... အဲဒီ Form 4 ေအာင္ၿပီး သား ေတြ ဟာ .အသက္ က လည္း ၁၈ ႏွစ္ ၿပည္႕ ၿပီး ၾက ပါ ၿပီ .။ အၿပည္ ၿပည္ ဆိုင္ ရာ ေလ ေၾကာင္း အ ဖြဲ႔ ခ်ဳပ္ ... ( International Civil Aviation Organization .. I C A O ... အိုင္ေကး အိုး ...) ရဲ႕ ..သတ္မွတ္ ခ်က္ အရ ...SPL ေလ်ာက္ ထား သူ ရဲ႕ အ ငယ္ဆံုး အ သက္ ဟာ  ၁၇ ႏွစ္ ၿဖစ္ ပါ တယ္ ..။ ဒီ ေတာ႕ မ ေလး ရွား ရဲ ႔ ေလ ေၾကာင္း ဦး စီး  ( Department of Civil Aviation .. D C A ) ..မွာ ..S P L .. ေလ်ာက္ လို႔ ရ ပါ ၿပီ .။

-- S P L .. ေလ်ာက္ ဖို႔ လို အပ္ တဲ႔ အၿခား စာ ရြက္ စာ တမ္း ေတြ လဲ ရွိပါ ေသး တယ္ ..အဲဒီ အ ထဲ က .. အ ေရး ၾကီး တ႔ ဲ စာ တစ္ ခု က ေတာ႔ ...Security Clearance လို႔ ေခၚ တဲ႔ .. လံုၿခံဳ ေရး ဆိုင္ ရာ ..ခြင္႔ ၿပဳ ခ်က္ စာ ပါ ..အဲ ဒီ စာ က ေတာ႔ ...ၿပည္ထဲ ေရး ဌာ နက ေန ေပး ပါ တယ္ ။ ၿပီး ရင္ D C A approved medical examiner ..လို႔ ေခၚ တဲ႔ .. D C A က ခြင္႔ ၿပဳ သတ္ မွတ္ ထား တဲ႔ . ေလ ၾကာင္း ဆရာ ၀န္ တစ္ ဦးဦး ဆီ မွာ ေဆး စစ္ ခံယူ ရ ပါ တယ္ ..။ ေဆး စစ္ တဲ႔ အခါ မွာ လဲ .. လိုင္စဥ္ ရဲ႕ လို အပ္ ခ်က္ ေပၚ မူတည္ ၿပီး  Cat 1 နဲ႔ Cat 2 ဆိုၿပီး ရွိပါ တယ္ ..Cat ဆို တာ က Category ရဲ႕ အတို ေခါက္ပါ ။ SPL အတြက္ ေတာ႔ .. Cat 2 ဆို ရင္ ရ ပါ တယ္ ။  အဲ အား လံုး ၿပီး ရင္ ေတာ႔ .. မေလးရွား SPL ရၿပီ ေပါ႔။
 
-- SPL နဲ႔ ဘာ ေတြ လုပ္ လို႔ ရ လဲ ဆို ရင္ ....
၁) နည္းၿပ ေလယာဥ္ မွဴး နဲ႔ တြဲ ၿပီး ..Dual Flight လို႔ ေခၚတဲ႔ ..သင္ယူ ပ်ံ သန္း ေရး လုပ္ လို႔ ရ တယ္ .
၂) နည္းၿပ ေလ ယာဥ္ မွဴး က စစ္ ေဆး ၿပီး ၾကိဳက္ လို႔ လြတ္ ရင္ .. Solo Flight လို႔ ေခၚတဲ႔ .. ကိုယ္ တိုင္ ေလယာဥ္ မွဴး အ ၿဖစ္ နဲ႔ ေလ ထဲ ပ်ံ တက္ ခြင္႔ ရွိ ပါ တယ္ ...
၃) သတ္မွတ္ ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီ( Dual 35 , Solo 15 ခန္႔) နဲ႔  သတ္ မွတ္ ထား တဲ႔ စစ္ ေဆး မွဳေတြ ေအာင္ ၿပီ ဆို ရင္ .. PPL လိုင္ စဥ္ ဆက္ ေလ်ာက္ ထား နိဳင္ ပါ ၿပီ ..

2 comments:

  1. အိမ္ကသားသားအတြက္..ခုကတည္းကေလ့လာထားတာေလ...အခ်ိန္ေပးၿပီးအေတြ႔အႀကံဳေတြရွယ္တဲ့အတြက္..ရွဲရွဲပါ

    ReplyDelete
  2. This is nice post.All this post is interesting and lovely . I like this all content. Thank,s to the writer for writing this post.
    Pilot license

    ReplyDelete