Friday, February 4, 2011

လိုင္စင္ ကြန္ဗါ႔တ္ လုပ္ ၿခင္း

                                                           ကပၸတိန္ ရာ ဇီ

             ဒီတခါ ေတာ႔ ကြ်န္ ေတာ႔္ လိုင္စင္ ကို ကြန္ ဗါ႔ တ္ လုပ္ တာ ေၿပာ ပါ႔ မယ္၊ ကြ်န္ ေတာ္ လက္ရွိ ကိုင္ ထား တဲ႔ လိုင္စင္ က Myanmar DCA ရဲ႕  CPL/IR ပါ ၊ အဲ ဒီ အ ထဲ မွာ နည္း ၿပ ဆရာ Endorse လဲ ပါ ပါ တယ္ ၊ အဲဒါ  နဲ႔ မေလးရွား မွာ ေမာင္း လို႔ မ ရ ေသး ပါ ဘူး ၊ ၿမန္ မာ ၿပည္ မွတ္ ပံုတင္ ေလ ယာဥ္  XY Registration  ကို ဘဲ ေမာင္း လို႔ ရ ပါ တယ္၊ မေလး ရွား က   9M Registration  ေလယာဥ္ ကို ေမာင္း လို႔ မရ ေသးပါ ဘူး၊ အဲဒီလို နိဳင္ငံ မတူ တဲ႔ ေလ ယာဥ္ ကို ေမာင္း မယ္ ဆို ရင္ လုပ္နည္း ၂ နည္း ရွိပါ တယ္။
     ပထမ နည္းက ေတာ႔ အမ်ိဳး အစား တူ တဲ႔ ေလယာဥ္ ရဲ႕ Endorse ပါလာ ရင္ လိုင္စင္ အသစ္ ထုတ္ ယူ ဘို႔ မလို ပါ ဘူး၊ မေလးရွား DCA က စစ္ စရာ ရွိတာ စစ္ ၿပီး ေလေၾကာင္း ဥပေဒ တစ္ ဘာသာ ေၿဖ ၿပီး ရင္ Validation Letter ဆိုတာ ထုပ္ ေပး ပါ တယ္၊ အဲဒီ စာ နဲ႔ မိမိ ကိုယ္ ပိုင္ လိုင္ စင္ နဲ႔ ေမာင္း လို႔ ရ ပါ ၿပီ။ ေဆးစစ္ တာ အပါ အ၀င္ တၿခား သက္တမ္း တိုး စရာ ကိစၥ အား လံုး ၿမန္မာ ေလေၾကာင္း ဦး စီး နဲ႔ ပဲ ဆက္ သြယ္ ၿပီး လိုင္စင္ ကို သက္ တမ္း ဆက္ ထား ရ ပါ တယ္။
       ဒုတိယ နည္း ကေတာ႔ မိမိ လိုင္စင္ ထဲ မွာ ေမာင္းရ မယ္႔ ေလ ယာဥ္ အတြက္ Endorse မလုပ္ ထားပါ က၊ လိုင္စင္ ေၿပာင္း ကိုင္ တာ လုပ္ ကို လုပ္ ရ မွာ ပါ။ သက္ဆိုင္ ရာ နိဳင္ငံ ရဲ႕ လိုင္စင္ ရၿပီ ဆို မွ အဲဒီ ထဲ မွာ လိုအပ္ တဲ႔ ေလယာဥ္ တို႔ နည္းၿပ အဆင္႔ တို႕ထဲ႔ လို႔ ရမွာ ပါ။
      ကြ်န္ ေတာ္ က ေတာ႔ ဒုတိ ယ နည္း လုပ္ ခဲ႔ ရ ပါ တယ္။ လိုင္စင္ ကြန္ဗါ႔တ္ နည္း ေပါ႔။ ပထမ ဆံုး ၿမန္ မာ လိုင္ စင္ ကို မေလး DCA ကို တင္ၿပရ ပါ တယ္။ သူတို႔ က ခြင္႔ ၿပဳ ၿပီ ဆို ေတာ႔ မွ သူတုိ႔ ဆီ က သတ္မွတ္ ေလေၾကာင္း ဆရာ ၀န္ ဆီ မွာ ေဆး စစ္။ ၿပီး ေတာ႔ မေလး DCA မွာ စာေမး ပြဲ သြား ေၿဖ ။ ေၿဖရ တဲ႔ ဘာ သာ ေတြ က ေတာ႔ ေလေၾကာင္း ဥ ပ ေဒ ရယ္ ေလေၾကာင္း ေဆးပညာ ရယ္ ပါ ။ ၿပီး ေတာ႔ UK CAA ထဲ က တစ္ ဘာ သာ ေၿဖ ရ ပါ တယ္၊ ဟိုး အဂၤလန္ က CAA ဆီ ကို ေငြ လွမ္း သြင္း ၊ ေပါင္စတာ လင္ ၇၀ ေတာင္ ေပး ရ ပါ တယ္ ၊ ၿပီး ေတာ႔ မွ မေလး DCA က စာစစ္ ဌာန အၿဖစ္ လုပ္ တဲ႔ UK CAA စာ ေမးပြဲ ကို ၀င္ ေၿဖ ခဲ႔ ပါ တယ္။
      ေနာက္ တစ္ခု က ေတာ႔ ေလေၾကာင္း အဂၤလိပ္ စာ စာ ေမး ပြဲ ပါ ၊ အဲဒါ က လဲ ရန္ကုန္ မွာ ေၿဖခဲ႔ ၿပီး သားပါ၊ ဒါေပမဲ႔ မေလး လိုင္စင္ အ တြက္ မေလး DCA က အသိအမွတ္ ၿပဳ တဲ႔ စာစစ္ ဌာန မွာ ထပ္ ေၿဖ ရမယ္ ဆိုသၿဖင္႔ ထပ္ ေၿဖ လိုက္ ရပါ တယ္ ၊ အဲဒီ မွာ လဲ မေလး DCA က ကိုယ္ တိုင္ မစစ္ ပါ ဘူး ၊ ေလေၾကာင္း အဂၤလိပ္ စာ စစ္ ေဆး ပိုင္ ခြင္႔ Certificate လို ခ်င္ တဲ႔ ေက်ာင္း ဒါမွ မ ဟုတ္ အဖြဲ႔ အ စီး ေတြ ကို UK CAA လက္မွတ္ ရ ေအာင္ သာ လုပ္ ခိုင္း လိုက္ ပါ တယ္ ၊ ၿပီး ေတာ႔ UK CAA အသိအ မွတ္ ၿပဳ စာ စစ္ ဌာ န အာ လံုး ကို မေလး DCA ကလဲ အ သိ အမွတ္ ၿပဳ လိုက္ ပါ တယ္။ အဲ ဒီ ေတာ႔ မေလး နိဳင္ငံ ထဲ မွာ ေၿဖခ်င္ ရင္ တကၠသိုလ္ ၾကီး ၂ ခု ၾကိဳက္ တဲ႔ တစ္ခု မွာ ေၿဖလို႔ ရ ပါ တယ္၊ ဒါမွ မ ဟုတ္ အၿခား ေရြး ခ်င္ တယ္ ဆို လဲ UK CAA Approved ၾကိဳက္ တဲ႔ တစ္ခု ခု မွာ ေၿဖခြင္႔ ရွိ ပါ တယ္၊ အြန္ လိုင္း မွာရွာ ၿပီး အြန္ လိုင္း မွာ ေၿဖ လဲ ရ ပါ တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္ က ေတာ႔ အ လြယ္ ဆံုး လို႔ လူ ေၿပာ မ်ား ေန တဲ႔  မေလးရွား က UPM ဆို တဲ႔ တကၠသိုလ္ ၾကီးမွာ ပဲ သြား ေၿဖ လိုက္ ပါ တယ္။ Level 4 ရ ခဲ႔ ပါ တယ္။ သက္တမ္း က လဲ ၂၀၁၃ ေလာက္ မွ ကုန္မွာ ပါ။
  
  ေနာက္ တခု က ေတာ႔ ပ်ံ သန္း ေရး ပိုင္း ပါ။ အဲ ဒီ မွာ လည္း ကြ်န္ ေတာ႔ အတြက္ လုပ္ စရာ က ၂ ခု ရွိ ေနၿပန္ ပါ တယ္၊ ပထမ တခု က ေတာ႔ သူတို႔ ေက်ာင္း မွာ သံုး တဲ႔ ပိုက္ပါ ေလ ယဥ္ ကို Endorse လုပ္ ဖို႔ ပါ ၊ ဒုတိယ အေန နဲ႔ ကေတာ႔ ကြ်န္ ေတာ္႔ လိုင္စင္ ထဲမွာ ပါ တဲ႔ နည္းၿပ ဆရာ ဆို တဲ႔ Endorse ကို မေလး လိုင္ စင္ ထဲ ထည္႔ ဖို႔ပါ။ ဒီကိစၥ ေတြ အတြက္ ကို ေတာ႔ ေက်ာင္း က ကပၸတိ္န္ ရာဇီ ဆို တဲ႔  ပုဂၢိဳလ္ ၾကီး နဲ႔ ပဲ ၂ ပါး သြား ၾက ရပါ တယ္။ ေလယာဥ္ က ေတာ႔ ေက်ာင္း က စရိတ္ ခံ ၿပီး ၆ နာ ရီ ေပး ပါ တယ္။ အဲဒီ ကပၸတိန္ ရာဇီ ဟာ ကြ်န္ ေတာ္ နဲ႔ ေတြ႕ ခ်ိန္ မွာ အသက္ က ၆၀ ေက်ာ္ ေနပါ ၿပီ ၊ ဒါ ေပမဲ႔ လဲ အား ေကာင္း ေမာင္း သန္ နဲ႔ ေတာ္ ေတာ္ ေလး လုပ္ နိဳင္ ကိုင္ နိဳင္ ေသး တာ ေတြ႔ ရ ပါ တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္႔ ကို DCA Check သြင္း ဖို႔ အေတာ္ ေလး အား ထည္႕  ၿပီး သင္ ေပး ပါ တယ္။ ေၿပာဆို ဟန္ပန္တို႔ ၊ Class Room ထဲ ၀င္တာ နဲ႔ ေက်ာင္းသား ရဲ႕ အင္ပရက္ရွင္း ကို ဘယ္ လို ယူ တို႔၊ ေမးခြန္း ကို ဘယ္ လို ေမး တို႔၊ သင္ပုန္း ကို ဘယ္ လို သံုး ၊ အေရာင္ ေတြ ကို ဘယ္လို သံုး၊ ေက်ာင္းသား ဘက္ ကို ေတာက္ ေလ်ာက္ ေက်ာ  မေပး ထား နဲ႔ တို႔၊ ( Training Aids)  လို ေလ႔ က်င္႔ အေထာက္ အကူ ပစၥည္း ကို သံုး ေပး ဖို႔ တို႕၊ အစံု ပါ ပဲ။

        အား လံုး လဲ ၿပီး ေရာ DCA Check အတြက္ ရယ္ ဒီ ၿဖစ္ ၿပီ ဆို ၿပီး DCA Examiner ၿဖစ္ တဲ႔ မေလး DCA က ကပၸတိန္ အာဘာ႔စ္ ဆိုတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ ကို  လွမ္း ေခၚ ပါ ေတာ႔ တယ္၊ တကယ္ ေတာ႔ အခု မွ လွမ္း ေခၚ တာ မဟုတ္ ပါဘူး လြန္ခဲ႔ တဲ႔ တစ္ ပါတ္ ေလာက္ က တည္း က ဒီေန႔ ဒီရက္ မွာ လာ စစ္ ဖို႔ ေၿပာ ထား ၿပီး သားပါ။ ဒီမွာ လဲ ဒီ ကပၸတိန္ ၂ ေယာက္ ရဲ႕ အေၾကာင္း ကို နဲနဲ ေၿပာ ၿပ လို ပါ တယ္၊ ရာဇီ ဆို တဲ႔ လူ က စီနီယာ ၾကီး ပါ၊ AE လို႔ ေခၚတဲ႔ ပ်ံ သန္း စစ္ ေဆး ေရး အရာ ရွိ လုပ္ ေန တာ ကို ေတာ္ ေတာ္ ၾကာ ေနပါ ၿပီ၊ အာဘာ႔စ္ ဆို တဲ႔ လူ ကေတာ႔ လူ လတ္ ပိုင္း ပဲ ရွိပါ ေသး တယ္ ၊ ဒါ ေပမဲ႔ DCA ရဲ႕ မူ အ ရ လူသစ္ တစ္ ေယာက္ အတြက္ ပထမ ဦး ဆံုး စစ္ ေဆး မွဳ ကို DCA က ဒုညြန္ၾကား ေရး မွဴး အဆင္႔ ရွိ တဲ႔ AE ကသာ စစ္ ခြင္႔ ရွိပါ တယ္။ အဓိပါယ္ က ေတာ႔ အစိုး ရ အရာ ထမ္း ကို ပဲ အဲ ဒီ Initial Check ေတြ ကို စစ္ ခြင္႔ ေပး ထား တဲ႔ သေဘာပါ။
        အဲဒီ မွာ ကပၸတိန္ အာဘာ႔စ္ ဆို တဲ႔ လူ ကသူတို႔  ပူထရာဂ်ာရား မွာ အစည္း အေ၀း ေတြ မ်ား ေန လို႔ ဆိုၿပီး မ လာ ႏိုင္ပါ ဘူး ၊ ရာဇီ ၾကီး ကို ဘဲ သူ႔ ကိုယ္စား စစ္ ေဆး ေပး ပါ ဆို ၿပီး လွမ္း ၿပီး ခြင္႔ ၿပဳ မိန္႔ ေပး လိုက္ ပါ တယ္၊ ရာဇီ ၾကီး က လဲ အို ေက ၾကိဳက္ တယ္ ဆို ၿပီး ကြ်န္ ေတာ္ ကို ေခၚပါ တယ္ ၊ ၿပီး ေတာ႔ ..
        " အာဘာ႔စ္ က မအား ဘူး ကြ .....ငါ႔ ကိုယ္ ဘဲ စစ္ ခိုင္း လိုက္ တယ္ ... ဒီ ေတာ႔ .....မင္း နဲ႔ ငါ နဲ႔ ေနာက္ ဆံုး တက္ ထား တဲ႔ အ ေခါက္ သိတယ္ မဟုတ္ လား .. ေအး အဲ ဒီ အေခါက္ ကို ပဲ Check အၿဖစ္ သတ္ မွတ္ လိုက္ ကြာ .... ေဖါင္ ေတြ ၿဖည္႕ လိုက္ ....ၿပီးရင္ လက္မွတ္ ထိုး ေပး မယ္ ....ၿပီး ရင္ ဒီ ေန႔ ပဲ ပူထရာ ဂ်ာ ယား ကို သြား ၿပီး တင္ ေပ ေတာ႔ "
    
        ဆိုလာသၿဖင္႔ ကြ်န္ ေတာ္ လည္း ပူ ထရာ ဂ်ာ ရား ကို ခ်က္ ခ်င္း သြား တင္ လိုက္ ပါ ေတာ႔ တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္ တို႔ ဂ်ဟိုး ဘာ ႐ူး က ေန ကြာလာလမ္ပူ ကို   ၄ နာရီ ေလာက္ ကား စီး ရ ပါ တယ္၊ ဂ်ဟိုး ဘာ႐ူး ဆို တာ က ေတာ႔ မေလးရွားရဲ႕ ေတာင္ဖက္ အစြန္ ဆံုး ၿမိဳ႕ ပါ၊ စင္ကာပူ နဲ႔ က တံတား တစ္ စင္း စာ ပဲ ေ၀း ပါ တယ္။ ကြာလာ လမ္ပူ က ေန ပူထရာ ဂ်ာ ရား ကို ေတာ႔  KL Transit ဆို တဲ႔ ရ ထား စီး သြား ရပါ တယ္။ ဒီလို နဲ႔ ပဲ    မ ေလး CPL လိုင္စင္ ေလး ရ ခဲ႔ ပါ တယ္။

1 comment:

  1. captain ႀကီးကစိတ္သေဘာထားေကာင္းမဲ့ပံုဘဲေနာ္..ကံေကာင္းထာ

    ReplyDelete